Olen aina miettinyt, miksi ihmiset ovat niin ennakkoluuloisia. Monet asiat ovat omassakin elämässäni sellaisia, mistä monilla ihmisillä on ennakkoluuloja. He katsovat minua omituisesti tai kuiskuttelevat toisille, kun tapaavat minut ensikertaa. Itsekin olen syyllistynyt moiseen, mutta tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä. Sitä tehdessä aiheuttaa toiselle pahan olon eikä anna mahdollisuutta tutustumiseen. Vuorovaikutustaitoja koetellaan työelämässä, sekä ihan kaupassa ohittaessa muita ihmisiä. Se millaisen ensivaikutelman annat, on tärkein asia kohdattaessa. Miten menetellään ensivaikutelman jälkeen ja millaiseksi keskustelu menee sen jälkeen. Tuomittuasi etukäteen ihmisen, estät häntä menemästä eteenpäin keskustelussa. Olen monesti huomannut, että ulkonäöllisesti häikäisemättömän ihmisen kanssa puhumisessa kokee yllätyksen. Tämä ihminen voikin olla ehkä juuri samanlainen kuin itse on. Olen kaivannut sellaista ihmistä jo pitkään ja tämä henkilö on juuri sellainen. No, ikäväkseni voin sanoa, että on ulkonäöllä minulle hieman merkitystä. Se ei kuitenkaan estä minua tutustumasta ihmiseen. Se, miten toinen aloittaa keskustelun, on viimeinen niitti vaikutuksen luomisessa. Olen oppinut, etten tuomitse ihmisiä niiden ulkonäön tai tekojen perusteella. Jos joku on tehnyt jotain hyvin pahaa, siitä on hyvä keskustella. Oikea ystävä ei kuitenkaan jätä toista pulaan. Minua on usein sanottu naiseksi, joka käyttäytymisellään tai pukeutumisellaan näyttää olevansa halpa. En itse koe sellaista ja minä vain pidän pukeutumisesta ja erilaisten ihmisten kanssa juttelemisesta. Olen myös harrastanut muutamien eri ihmisten kanssa seksiä ja siitä olen saanut paljon negatiivisia kommentteja. Se on tämä nykymaailma, kun ei saisi edes tyttö ja poika istua vierekkäin koulun penkeillä. Mielestäni liikaa ollaan vanhoillisia ja kaikki seksuaaliset asiat ovat pahoja. En ole ylpeä kaikesta tekemistäni asioista, mutta olisin kaivannut useammin kannustavia kommentteja ja kuuntelijoita, en negatiivisia asioita esille tuovia ihmisiä.

 Kiitos kun luit ja pas tullen toisteki!